آرشیو خرداد ماه 1399

تابلو سازي در غرب تهران

تابلوسازي و اثر مستقيم آن بر رونق كسب و كار

۶۱ بازديد

با توجه به بررسي‌هاي اخير در حوزه تبليغات مشاغل، امروزه بيشترين تبليغات از يك كسب و كار در فضاي مجازي مانند صفحات وب و يا برنامه‌هايي مانند اينستاگرام، تلگرام، توئيتر و يا يوتيوب صورت مي‌گيرد، اما در اصل اين روش يك نوع تبليغات از راه دور است.

تبليغات گسترده‌اي كه از كسب و كارهايي مانند مغازه‌هاي فعال در زمينه پوشاك و يا رستوران‌ها، در شبكه‌هاي اجتماعي صورت مي‌گيرد، در قالب فيلم و تصوير تهيه مي‌شود و از اين طريق با مشتري ارتباط برقرار مي‌كند. اگرچه تأثيري كه تبليغات مجازي بر مخاطبان خود دارند قابل توجه است اما همچنان جذب مشتري به صورت مستقيم و بدون واسطه يكي از خواسته‌هاي اصلي صاحبان مشاغل است.

در همين راستا صنعت تابلوسازي تاكنون ابزاري قدرتمند براي معرفي كسب و كارها بوده است. به طوري كه تصور يك مغازه يا فروشگاه بدون داشتن تابلو امكان پذير نيست. به طور مثال يك روش تبليغات براي معرفي يك فضاي تجاري به مخاطب، نصب تابلو مغازه قبل از افتتاح آن است.

بررسي تابلوهاي چلنيوم در چرخه عرضه و تقاضا

در ميان تنوع زياد تابلوهاي تبليغاتي، تابلو چلنيوم را مي‌توان جزو محبوب‌ترين تابلوها در نظر صاحبان كسب و كار دانست. تقاضا از اين محصول همواره بالا بوده و اين موضوع در صنعت تابلوسازي يك امتياز مثبت به شمار مي‌آيد. از دلايل محبوبيت استفاده از چلنيوم در تابلو مغازه مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

· قابليت بالاي انعطاف پذيري چلنيوم و سهولت اجراي طرح‌هاي پيچيده

· امكان تعبيه نور براي ايجاد جذابيت بصري و همين طور قابل مشاهده بودن در شب

· تنوع زياد در رنگ، طرح و جنس صفحات قابل استفاده در طراحي

· مقاومت بالا در اثر تغيير شرايط محيطي

· قيمت مناسب و مقرون به صرفه

انقلاب تابلوهاي چلنيوم در صنعت تابلو سازي

چند دهه قبل كه در كشور اسپانيا چلنيوم ساخته شد، توانست در مدت زمان كوتاهي توجه تمامي اصناف را به خود جلب كند. قابليت شكل پذيري اين محصول باعث مي‌شود كه به صورت يك نوار دور صفحات طراحي شده متصل گردد. اگرچه در ابتدا طراحي و ساخت تابلوهاي چلنيوم به صورت ساده انجام مي‌شد اما گذشت زمان و پيشرفت تكنولوژي‌هاي ساخت، منجر به توليد تابلوهاي چلنيوم مختلف شد.

يكي از مهمترين تغييراتي كه در طول زمان در تابلوهاي چلنيوم به وجود آمد، امكان ايجاد پانچ روي صفحات و لبه‌هاي طرح بوده است. در نوع طرح پانچ تابلو، محدوديتي وجود ندارد و مي‌توان هر نوع پانچ طرح دار متناسب با موضوع تابلو بر روي صفحات به وجود آورد. علاوه بر آن ايجاد پانچ بر روي صفحات و يا لبه‌هاي كار جلوه متفاوتي در نورپردازي به وجود مي‌آورد. تأثيري كه صفحات پانچ شده در نمايش نور دارند به مراتب بيشتر از صفحات ساده است.

بررسي ويژگي‌هاي تابلو لايت باكس

به طور كلي مي‌توان تابلو لايت باكس را تركيبي از فريم و نور دانست. طرح ايجاد شده روي صفحات آن توسط نورپردازي تعبيه شده در داخل قاب به نمايش درمي‌آيد.

لايت باكس‌ها صرفاً بر سر در مغازه‌ها نصب نمي‌شوند، بلكه ويژگي‌هاي خاص آن سبب شده كه در حوزه تبليغات كسب و كار به شكل‌هاي گوناگوني مورد استفاده قرار بگيرد. چند مورد از اين ويژگي‌ها عبارتند از؛

· امكان ساخت تابلو در ابعاد متفاوت و متناسب با نياز مشتري

· امكان ساخت تابلو در اشكال گوناگون و بدون محدوديت در طراحي

· فريم لس بودن و قابليت نمايش تبليغات به صورت تمام صفحه

· قابليت ساخت تابلو به صورت ايستاده براي نمايش تبليغات در فضاي‌هاي مختلف

· قابليت ساخت و نمايش به صورت گردان و چهارطرفه در جهت جذابيت بيشتر براي جذب مخاطب

بررسي تأثير تابلوهاي تبليغاتي بر روند فروش

فروش يك محصول وابسته به تبليغات درست و گسترده براي معرفي آن به مخاطب است. يكي از راه‌هاي فروش محصولات جذب مشتري در لحظه است. زماني كه افراد در خيابان‌هاي بورس لوازم مختلف، حضور پيدا كنند و يا به مراكز خريد بروند احتمال خريد در آنها بسيار زياد است. از اين رو اين زمان‌ها فرصت مناسبي براي تبليغ و ارائه يك محصول به مشتري است.

از تأثيرگذارترين نوع تبليغات، تبليغات ديداري است. در يك مركز خريد چشم‌ها به هر سو حركت مي‌كنند. زماني كه با يك تصوير جذاب روبرو شوند توقف كرده و به مطالعه ساير جزئيات مي‌پردازند.

در چنين شرايطي استفاده از تابلوهاي تبليغاتي در شكل‌ها و اندازه‌هاي گوناگون مي‌تواند مشتري را به سمت خود كشيده و در فروش يك محصول و يا محصولات يك برند تأثير بسزايي داشته باشد.

هوشمندي در طراحي و فروش بيشتر

از مهم‌ترين فاكتورها براي اثربخش بودن تابلو، مي‌توان به نوع طرح آن اشاره كرد. طرح موجود در اين تابلوها پل ارتباطي فروشنده با مشتري است. هرچه طراحي هوشمندانه‌تر صورت گيرد به همان اندازه رابطه خوبي با مخاطب برقرار مي‌كند كه منجر به فروش بيشتر خواهد شد.

طراحي هوشمندانه يعني توجه به انتخاب عناصر طراحي، استفاده از از رنگ مناسب براي جلب توجه بيننده، فونت خوانا و در عين حال جذاب، چينش موضوعات در كنار هم به طوري كه محصول را به درستي معرفي كند مي‌تواند در افزايش فروش اثرگذار باشد.

منبع: خبرگزاري مهر

تابلوسازي داروخانه قانوني مشخصي دارد

۵۷ بازديد

تابلو سازي داروخانه زماني درست و اصولي انجام مي شود كه تجربه فراواني همراه آن باشد. بي‌اغراق داروخانه ها از مهم ترين مغازه هاي شهر هستند، و وجود آن ها براي شهر ضروري و واجب است. به طوري كه هيچ شهري را نمي توان بدون داروخانه تصور كرد.

داروخانه از مكان هايي است كه ساعات كاري آن به زمان مشخصي محدود نمي شود. در هر ساعت از شبانه روز، هركدام از ما ممكن است به دارويي نياز داشته باشيم، و يا براي تهيه وسايل بهداشتي و ضدعفوني كننده لازم باشد تا به داروخانه مراجعه كنيم .

با اين حال چرا تابلوسازي داروخانه اهميت بسيار بالايي دارد؟ همان طور كه گفتيم داروخانه ها به صورت شبانه روزي فعاليت مي كنند، فرض كنيد نيمه هاي شب نياز به داروي خاصي داشته باشيد و براي تهيه آن بايد حتماً به داروخانه برويد. در آن تاريكي شب، تنها با ديدن تابلو داروخانه مي توانيم آن را پيدا كنيم. تابلو داروخانه مانند تابلو مغازه نيست كه تنها يك برند را معرفي كند، اين تابلوها بايد به گونه‌اي طراحي شده باشند تا مردم به راحتي داروخانه ها را پيدا كنند.

به نظر شما تابلو داروخانه يك تابلو تبليغاتي است يا نه؟

طراحي و ساخت اكثر تابلوها در تابلوسازي، با هدف تبليغات صورت مي گيرد. ولي آيا تابلو داروخانه را هم مي توان يك تابلو تبليغاتي ناميد؟

داروخانه، يك مغازه يا يك فروشگاه نيست كه براي خريد مايحتاج روزانه وارد آن شويم. از طرفي محصولاتي كه در داروخانه عرضه مي شود به قدر حساس و مهم است كه كمبود آن ها مي تواند حتي جان انسان ها را در خطر بياندازد. عمده كالاهاي موجود در داروخانه ها، داروهاي مختلف براي درمان بيماري ها هستند و در كنار آن لوازم بهداشتي و آرايشي هم در بعضي از داروخانه ها عرضه مي شود.

دارويي كه براي درمان يك بيماري استفاده مي شود، نياز به تبليغ ندارد و وقتي دكتري دستور تهيه آن را مي دهد بايد حتماً از نزديك ترين داروخانه تهيه شود. اگر در چنين شرايطي قرار بگيرد در يك خيابان به دنبال تابلو داروخانه مي گرديد و زماني كه آن را پيدا كرديد بلافاصله براي خريد وارد داروخانه مي شويد.

پس مي توان گفت تابلو داروخانه، يك تابلو تبليغاتي نيست كه محصولات و برندهاي مختلف را معرفي كند. اين تابلو بايد به نحوي طراحي و اجرا شود تا كاملاً جلب توجه كرده و مردم به راحتي بتوانند داروخانه ها را پيدا كنند.

آيا داروخانه نياز به تابلو تبليغاتي دارد؟

اهميت داروخانه به قدري است كه بايد در هر خيابان حداقل يك تابلو داروخانه ديده شود. اما با اين وجود كساني هم كه داروخانه دارند، مانند ساير مغازه داران نياز دارند كه داروخانه خود را به مردم معرفي كنند، تا به اين ترتيب بتوانند فروش خوبي داشته باشند.

به خصوص وقتي يك داروخانه‌اي تازه افتتاح مي شود نياز دارد كه زماني را صرف تبليغات كند، تا به مردم معرفي شود و از آن پس تنها از آن داروخانه وسايل و داروهاي مورد نياز خود را تهيه كنند. پس يك داروخانه بايد هميشه يك تابلو تبليغاتي داشته باشد.

تبليغ يك داروخانه

تابلو تبليغاتي يك داروخانه شبيه به يك تابلو مغازه نيست. چرا كه تابلو سردر داروخانه بايد علاوه بر اينكه براي مردم به خوبي قابل رويت باشد، آن داروخانه را هم به مردمي كه به تازگي دنبال داروخانه مي گردند و همين طور مردمي كه در اطراف محل قرارگيري داروخانه زندگي مي كنند، تبليغ و معرفي كند.

پس متوجه مي شويم كه يك داروخانه هرچقدر هم كه هميشه مشتري خود را داشته باشد، براي اينكه به فروش بيشتري دست پيدا كند، بايد در جذب مشتري بيشتر موفق باشد. ممكن است گاهي در يك محله چندين داروخانه وجود داشته باشد، در چنين شرايطي طبيعتاً اين داروخانه ها براي جذب مردم، با هم به رقابت مي پردازند. مهم ترين وسيله تبليغ براي هر كدام از اين داروخانه ها، تابلوهاي نصب شده بر سردر مغازه است.

كدام تابلو بر سردر داروخانه بهتر است؟

در تابلوسازي براي ساخت و اجرا تابلو داروخانه، انتخاب هاي متعددي داريم. تابلوهاي مختلفي با ويژگي هاي متفاوت وجود دارند كه هركدام از آنها را مي توان براي تابلو داروخانه انتخاب كرد. اما كدام تابلو براي كدام داروخانه مناسب است؟

براي اين سوال جواب مشخصي وجود ندارد، چرا كه هر كدام از تابلوها اگر به درستي طراحي و نصب شوند، هم مي توانند يك تابلو تبليغاتي خوب باشند و هم آن داروخانه را به خوبي به مردم نشان مي‌دهند. شايد بتوان گفت كه انتخاب تابلو تا حدودي به قانون هاي هر داروخانه بستگي دارد.

ممكن است در يك داروخانه، از رنگ مشخصي در طراحي تمام قسمت ها استفاده كرده باشند، و يا براي نام داروخانه بايد از فونت مشخص و منحصر به فردي استفاده شود، همه اين بايدها و نبايدهايي كه گاهي از سوي صاحبان داروخانه و گاهي هم از سوي طراحان داخلي وضع مي شود در انتخاب تابلو داروخانه، نقش دارند.

تابلو كامپوزيت شايد اصلي ترين انتخاب

در تابلوسازي داروخانه، يكي از محبوب ترين انتخاب ها، تابلو كامپوزيت است. اگر دقت كرده باشيد در سردر بيشتر داروخانه ها، تابلو كامپوزيت نصب شده است. پس مي توان گفت كه در تابلو سازي داروخانه، تابلو كامپوزيت انتخاب اكثر مغازه داران است.

قيمت مناسب تابلو كامپوزيت در اين انتخاب تأثير گذار است. اما شايد بتوان گفت، اصلي ترين دليل محبوبيت اين تابلو، اين است كه به خوبي مي توان آن را با ساير تابلو ها، از تابلو چلنيوم تا  تابلو حروف برجسته يا تابلو لايت باكس تركيب كرد و نتيجه خوبي از اين كار گرفت.

همچنين تنوع رنگ ورق هاي كامپوزيت و طرح هاي مختلف آن يكي از ويژگي هاي خاص اين گونه تابلو است. تابلو كامپوزيت نظم خاصي به نماي داروخانه مي دهد و استفاده از كامپوزيت سفيد مي تواند بر بهداشتي بودن فضاي يك داروخانه تأكيد كند.

تابلو چلنيوم داروخانه، يك گزينه خوب

آيا تا به حال به تابلو داروخانه ها دقت كرده‌ايد؟ معمولاً بر روي اكثر آنها كلمه" داروخانه" با فونت درشت نوشته مي شود و دركنار آن هم ممكن است اسم داروخانه و شماره تلفن آن ذكر شود. بنابراين متوجه مي شويم كه براي طراحي تابلو داروخانه يك قالب مشخص وجود دارد كه در تمامي داروخانه ديده مي شود.

اما از خلاقيت در طراحي تابلو هم نبايد غافل شد، گاهي يك انتخاب رنگ مناسب، تأثير بسيار زيادي بر جذب مردم خواهد داشت. تابلو چلنيوم مي تواند اين كار را براي شما انجام دهد. چلنيوم انتخاب خوبي براي نوشتن متن هاي تابلو داروخانه است.

طيف رنگ چلنيوم گسترده است و مدل هاي متفاوتي كه دارد مي توان در طراحي تابلو استفاده كرد. همچنين نورپردازي مناسب در تابلو چلنيوم باعث مي شود تا در شب، مردم داروخانه ها را به راحتي ببينند.

تابلو چلنيوم و تابلو كامپوزيت

تابلو كامپوزيت مي تواند يك بك گراند خوب براي نوشته هاي تابلو چلنيوم باشد. در تابلو سازي از تركيب اين دو تابلو استفاده فراواني مي شود و بعد از نصب، با رضايت مغازه داران روبرو مي شود. از تركيب كامپوزيت سفيد با نوشته هايي كه به صورت چلنيوم و به رنگ سبز ساخته مي شوند در تابلو داروخانه بيشتر استفاده مي شود.

در تركيب كامپوزيت سفيد و چلنيوم سبز اگر كمي تغيير ايجاد، شود يك تابلو داروخانه بسيار زيبا و جذاب را شاهد خواهيم بود. نصب و اجراي تابلو چلنيوم و كامپوزيت هزينه مناسبي دارد و يكي از ويژگي هاي خوبي كامپوزيت اين است كه، به راحتي قابل شستشو بوده و مي توان هر چند وقت يكبار، آلودگي هاي سطح آن را پاك كرد.

تابلو لايت باكس داروخانه با چاشني نور

اكثر داروخانه ها شبانه روزي هستند، پس در تابلوسازي داروخانه حتماً بايد از تابلويي استفاده كرد كه با تعبيه نور  در شب ديد كامل و خوبي داشته باشد. تابلو لايت باكس در اين زمينه حرف اول را مي زند. لايت باكس با قدرتي كه در پخش نور دارد ديد مناسبي در شب، خواهد داشت.

همچنين مي توان از انواع مختلف تابلو لايت باكس در بخش هاي مختلف يك داروخانه استفاده كرد. لايت باكس هاي ايستاده و لايت باكس فريم لس ايده خوبي براي تبليغ محصولات آرايشي و بهداشتي در داخل داروخانه هستند. مردمي كه به قصد خريد دارو به داروخانه مي آيند با ديدن تبليغاتي كه بر روي اين تابلوها انجام مي شود ناخودآگاه قصد خريد محصولات ديگر را هم پيدا مي كنند.

تابلو لايت باكس پرچمي در بهتر ديده شدن داروخانه ها، بخصوص در شب كمك زيادي مي كند، در صورتي كه علاقه مند به استفاده از تابلو كامپوزيت يا تابلو چلنيوم باشيد، مي توانيد در كنار نصب اين تابلوها، از تابلو لايت باكس پرچمي استفاده كنيم كه اين كار باعث جلب توجه بيشتر خواهد شد و حتماً در معرفي يك داروخانه كمك رسان است.

به طور كلي بايد گفت كه تابلوسازي داروخانه، قاعده و قانون مشخصي دارد و شايد خيلي در طراحي و ساخت اين تابلو قدرت عمل بالايي نداشته باشيم. اما در همين شرايط هم مي توان با استفاده درست از هر كدام از تابلو هاي لايت باكس، كامپوزيت، چلنيوم و يا تابلو حروف برجسته يك تابلو با كيفيت و خوب بر سردر يك داروخانه نصب كرد.